loading...
تازه های اینترنت با یک کلیک
محمد بازدید : 424 جمعه 16 بهمن 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "لغو تحریم‌ها"  یکی از دو موضوع مهمی بود که شش قدرت جهانی را رو به روی ایران نشاند تا با منطق مذاکره این مهم، عملیاتی شود.

بدون شک طی این دو سالی که "محمد جواد ظریف" رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان و همتای آمریکاییش راه مقرهای سازمان ملل را در پیش می گرفتند می دانستند لغو تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا و غیره کار سختی نیست اما تحریم های کنگره قصه ای است که سر دراز دارد و بدون ریش گرو گذاشتن از سوی رئیس جمهور آمریکا کاری از پیش نخواهد رفت.

"وتو خواهم کرد" موضوعی است که اوباما هر کجا از اصحاب کنگره بی وفایی دید آن را مطرح کرد، اما با توجه به آنچه تا به امروز گذشته و تکرر "وتو می کنم های" وی، باعث شد تا آنطور که باید،ل دلها گرم نشود. اما یک سناریوی تازه نفس پیش پای این رئیس جمهور است!

اگر کار به جایی برسد که اوباما مجبور به وتو کردن  قانونهای ناقض برجام باشد و با توجه به این که راههایی برای شکستن وتو وجود دارد اگر این اتفاق بیفتد، در نهایت برجام نقض شده و مهر بد عهدی بر پیشانی کاخ سفید زده خواهد شد  که بدون شک عواقب بدی نیز برای همه طرف های مذاکره کننده خواهد شد.

اما آیا این انتهای کار بوده و راه دیگری برای اوباما وجود ندارد؟

بر اساس ماده 2 قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور این کشور از اختیارات گسترده ای برخوردار است که قابل قیاس با هیچ رئیس جمهور دیگری در دنیا نیست، بر همین اساس وی مهم ترین و بالاترین مقام را در ایالات متحده داراست که منافع ملی کشورش را دنبال می کند، یه همین منظور برای رییس جمهور آمریکا اختیارات گسترده ای تعریف شده است، اما اگر  مجلس یا کنگره بخواهد طی مصوباتی این اختیارات را محدود کند آن هم با توجه به اینکه موضوع ملی ای مطرح باشد، رییس جمهور می تواند به دیوان عالی آمریکا که بالاترین مرجع قضایی این کشور است شکایت کند.

بنابراین طبق تحلیلی که ارائه شد در صورت شکسته شدن وتوی اوباما، او می تواند برای محافظت هر چه تمام تر از برجام ، تحرکات کنگره را بدین نحو سرکوب کرده و شکایتی را برای دیوان عالی این کشور تنظیم کند.


قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید

 

چندی پیش اعضای مجلس نمایندگان با 246 رای موافق در مقابل 181 رای مخالف طرح موسوم به " قانون شفافیت تامین مالی تروریسم ایران " را تصویب کردند. تقریبا تمام جمهوریخواهان به این طرح رای مثبت و اکثریت دموکراتها به آن رای منفی دادند.

انتظار نمی رود این طرح حتی با وجودی که جمهوریخواهان کنترل هر دو مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار دارند به قانون بدل شود. حتی اگر مجلس سنا هم این مصوبه را تصویب کند اوباما وعده داده است که آن را وتو خواهد کرد چون باعث می شود تا توافقنامه هسته ای تاریخی با ایران از بین برود.

 

قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید

 

هفدهم دی ماه بود که در ادامه تحرکات جمهوریخواهان علیه برجام، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، طرح "دشوار کردن رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران" را تصویب و برای رأی‌گیری دوباره به صحن اصلی مجلس ارجاع کرد.
اکنون اگر این طرح در  سنا تصویب شود، به شرط داشتن امضای رئیس‌جمهوری آمریکا، ابلاغ خواهد شد. البته اوباما پیشتر تهدید کرده بود که این طرح را وتوخواهد کرد و کاخ سفید رسما به کنگره اطلاع داده که در صورت تصویب نهایی این طرح در مجالس نمایندگان و سنا و ارجان آن به رئیس‌جمهوری، باراک اوباما آن را وتو می‌کند.
در نامه رسمی کاخ سفید به کنگره آمده است که طرح مذکور فراتر از مفاد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ است و محتوای آن را نقض می‌کند.
در بخشی از این نامه، این طرح را "ضربه ویرانگر به اعتبار آمریکا به عنوان رهبر دیپلماسی بین‌المللی" توصیف شده است و کاخ سفید با بیان اینکه برجام فقط برای پرداختن به "تنها یک موضوع"(برنامه هسته‌ای ایران) بوده . نه به موضوعاتی چون تروریسم، از باقی ماندن و ادامه تحریم‌های ایران در دیگر موضوعات تاکید کرده است.





قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید


مطابق قانون اساسی ایالات‌متحده، رییس‌جمهوری نسبت به مصوبات کنگره حق وتو دارد؛ روند از این قرار است که کنگره مصوبه‌اش را به کاخ سفید می‌فرستد، اگر رییس‌جمهوری مصوبه را امضا کرد، مصوبه "قانون" می‌شود، اما چنانچه مصوبه را به‌همراه "اعلام وتو" به کنگره بازگرداند، کنگره موظف است طرح را «بازبینی» کند. در قانون اساسی آمریکا، "بازبینی" تعریف مشخصی ندارد، اما در عرف رایج، "بازبینی" معمولا دو حالت پیدا می‌کند: یا اینکه کنگره از پیگیری مصوبه صرف‌نظر می‌کند یا تلاش می‌کند آن را به تصویب دوسوم نمایندگان برساند تا وتوی رییس‌جمهور باطل شده و طرح، خودبه‌خود به قانون تبدیل شود.

اگر مصوبه از مجلس سنا نشات گرفته باشد، رییس‌جمهوری آن را به مجلس سنا بازمی‌گرداند تا در آنجا «بازبینی» شود و اگر مصوبه ابتدا در مجلس نمایندگان (House) طرح شده باشد، رییس‌جمهوری آن را به همین منظور به مجلس نمایندگان ارجاع می‌دهد. اما در هر دو حالت، هر دو مجلسین (یعنی هم سنا و هم مجلس نمایندگان) باید هریک به طرح مورد نظر با دوسوم آرا (حداقل ۶۷ سناتور در مجلس سنا و ۲۹۰ نماینده در مجلس نمایندگان) مجددا رای مثبت دهند تا وتوی رییس‌جمهوری باطل شود.

یعنی اگر مصوبه به مجلس سنا (با صدسناتور) بازگردانده شود و در آنجا ۶۷ سناتور (دو سوم کل سناتورها) مجددا به آن رای دهند، آنگاه متن مصوبه به مجلس نمایندگان (با ۴۳۵ نماینده) ارسال می‌شود تا در آنجا نیز به رای گذاشته شود. چنانچه از میان ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان، ۲۹۰ نفر (دو سوم) به آن مجددا رای مثبت دادند، در این صورت وتوی رییس‌جمهور باطل و طرح به «قانون» تبدیل می‌شود.
اگر یکی از مجلسین با دو سوم آرا مجددا به طرح رای مثبت داد، ولی مجلس دیگر موفق به کسب دو سوم نشد، وتو بر قوت خود باقی می‌ماند و طرح مورد نظر «قانون» نخواهد شد.


قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید


در همین رابطه "حسن بهشتی‌پور" پیرامون تصویب طرح دشوار کردن رفع تحریم‌ها در آمریکا، می گوید: تصویب این طرح ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی است که نتوانست جلوی توافق را بگیرد.
وی ادامه داد: امروزه این لابی صهیونیستی تلاش می‌کند تا روند اجرایی برجام را کُند، کند که یکی از این راه‌ها تبدیل طرح شوار کردن رفع تحریم‌ها به قانون است. البته باید توجه داشت رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که در صورت تبدیل به قانون شدن این طرح آن را وتو کند.
این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: این حرکت مجلس آمریکا به نوعی اختیارات رئیس جمهور را محدود می‌کند و طبق قانون اساسی ایالات متحده، مجلس نمی‌تواند طی مصوباتی این اختیارات را محدود کند، چرا که کاری غیرقانونی است.

بهشتی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا به دور از اینکه دموکرات یا جمهوریخواه باشد منافع ملی این کشور را دنبال می‌کند و اجرایی شدن برجام موضوعی است که به منافع ملی این کشور مربوط می‌شود.

نسخه چاپی - باشگاه خبرنگاران جوان

www.yjc.ir/fa/print/5487753 Translate this page
4 hours ago - یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید! وتو خواهم کرد، موضوعی است که اوباما هر کجا از اصحاب کنگره بی وفایی دید ...

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد ...

tafrihy.net/.../16873-یک+سناریوی+تازه+نفس+برای+ا... - Translate this page
2 hours ago - یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید! ... وکیل + تصاویر · سناریوی نفس برای اوباما؛ اساسی آمرا داد برجام رسید!

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد ...

www.nividar.com/news/56b41f8d870024e2c9fd3030 Translate this page
4 hours ago - وتو خواهم کرد، موضوعی است که اوباما هر کجا از اصحاب کنگره بی وفایی ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد ...

www.chitva.com/news/.../یک-سناریوی-تازه-نفس-برا... Translate this page
یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید! مشاهده متن اصلی خبر در سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان · درباره ما; |; تماس با ما.

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد ...

newsfile.ir/news/یک+سناریوی+تازه+نفس+برای+اوبام... Translate this page
یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید! وتو خواهم کرد، موضوعی است که اوباما هر کجا از اصحاب کنگره بی وفایی دید آن را مطرح کرد.

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد ...

www.jahanekhabar.com/news/456367 Translate this page
یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید! اخبار وتو خواهم کرد، موضوعی است که اوباما هر کجا از اصحاب کنگره بی وفایی دید آن را مطرح ...

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد ...

www.sarkhat.com/.../یک-سناریوی-تازه-نفس-برای-او... Translate this page
... فارسی است که توسط گروهی پژوهشگران و محققان ایرانی مقیم آمریکا ساخته شده است. ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد ...

news24h.ir/.../یک-سناریوی-تازه-نفس-برای-اوباما؛-قا... Translate this page
2 hours ago - لينك قبلي · لينك بعدي. اخبار مرتبط. مبارزه تن به تن بسته خروج از رکود و تورم/ برنده میدان کیست؟ کودکی کیمیا در آغوش مادر/دختر هفت ساله ...

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد ...

khabarche.ir/.../یک-سناریوی-تازه-نفس-برای-اوباما--... Translate this page
3 hours ago - آمریکا قانون صبح زود جمعه شانزدهم بهمن ماه 1394 خبر یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد ...

www.azarnewsonline.com › ... › سیاسی Translate this page
یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید! باشگاه خبرنگاران - گروه: سیاسی - تاریخ انتشار : 08:09:17 1394/11/16 - 6 دقیقه پیش - 1 ...

خبر پارسی جو: آخرین خبرها

khabar.parsijoo.ir/ Translate this page
تازه ترین روایت بانک مرکزی از 'رکود'/نرخ رشد همچنان محرمانه/شاخص های صنعت و مسکن ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

شما و خبر - جدیدترین و آخرین اخبار ايران و جهان

www.shomaokhabar.com/ Translate this page
شما و خبر - تازه ترين، جدیدترین و اخبار لحظه به لحظه ی ورزشي، حوادث، سياسي و اقتصادي ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

پرسپولیس1_سپاهان1+فیلم | جدیدترین اخبار، مطالب علمی ، و ...

news.nic-song.ir/پرسپولیس1_سپاهان1فیلم/ Translate this page
3 days ago - به گزارش گروه ورزش خبرگزاری نیک سانگ به نقل از باشگاه خبرنگاران ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

اخبار فارسی (خبر خوان)

monitor.shafaqna.com/ Translate this page
سایت اخبار ایران یک خبرخوان بین المللی است که آخرین خبرهای رسانه های مهم جهان را به زبان ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

دارایی های ایران آزاد شد/ باید «برجام دو - دیوار نیوز

www.divarnews.com/شرح-خبر/?...«برجام... Translate this page
درخواست سه نماینده تندرو آمریکایی برای سفر به ایران همزمان با انتخابات. 04-02-2016 به ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

فرصت انتخابات با اشتباه می تواند به تهدید بدل شود ... - Like

pajvak.com/.../فرصت-انتخابات-با-اشتباه-می-تواند-... Translate this page
13 mins ago - یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید! ... ظریف: بازتعریف منافع منطقه ای تنها راه رسیدن به امنیت است.

فرصت انتخابات با اشتباه می تواند به تهدید بدل شود - nclick

nclick.ir/فرصت-انتخابات-با-اشتباه-می-تواند-به-تهد/ Translate this page
57 mins ago - وی ادامه داد: ملت ایران همواره نشان داده است در بزنگاه‌های مهم تاریخی به درستی ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

خبرگون ، آخرین اخبار ایران و جهان

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید! هم اکنون .... فیلم/ یک روز در میان نان و مربا/ روایت زندگی یک خانواده زندانی. 1 ساعت قبل.

بارمان نیوز

بخش مسابقه گجت نیوز با هدف سرگرم کردن و به چالش کشیدن اطلاعات شما ... اپل به جایگاه ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

جاذبه شخصیتی آیت الله حق شناس، آدم ها را نمازخوان می کرد | Yas ...

yastools.ir/جاذبه-شخصیتی-آیت-الله-حق-شناس،-آدم-ها-ر/ Translate this page
2 hours ago - ... از مرحوم غلوش · تاثیر افسردگی والدین بر عملکرد تحصیلی فرزندان · یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از ظرفیت‌های بالايي برخوردار است

yasdaily.ir/دانشگاه-بین‌المللی-امام-رضاع-از-ظرفی/ Translate this page
3 hours ago - ... از مرحوم غلوش · تاثیر افسردگی والدین بر عملکرد تحصیلی فرزندان · یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

لزوم اولویت قرار دادن سلامت در برنامه 5 ساله کشور | Yas Virtual ...

yasworld.ir/لزوم-اولویت-قرار-دادن-سلامت-در-برنامه-5/ Translate this page
3 hours ago - یک پله تا موفقیت! آمریکایی ها بدنبال اجرای ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید! BMW هیبریدی گرانترین ...

امکان کار با نمودارها برای افراد نابینا | Yas Multi Search Engine

webse.ir/امکان-کار-با-نمودارها-برای-افراد-نابین/ Translate this page
16 hours ago - ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید! ... به لطف پیشرفت‌های حاصل شده در دنیای فناوری، جلوه‌‌های بصری زیادی ...

آخرین اخبار ورزش 3 - نیوزام

www.newsum.ir/sources/varzesh3/ Translate this page
به گزارش ورزش سه ، این بازی که به میزبانی السدی ها برگزار می شد در حالی آغاز شد که هر .... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

مروری بر مهمترین عناوین روزنامه های امروز دوشنبه (۱۹/ ۰۵ /۱۳۹۴)

haraa.ir/fa/news/63461 Translate this page
Aug 10, 2015 - این روزنامه تیتر یک را به موضوع دکتر ظریف: سیاست غرب برای براندازی ... ایران می توان به بحران سوریه پایان داد، نوشت: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا ..... برای عبور از مسیر قانونی و اعلام تصویب برجام دیده می شود به نحوی که ... از قبایل تازه نفس یمنی برای حمایت از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی وارد عدن شدند.

چرا نفس مذاکرات آمریکا و ایران یک پیروزی تاریخی برای ...

www.fetan.ir › تیتر یکسیاسی Translate this page
Jul 11, 2015 - نمونه های تاریخی به روشنی نشان می دهد آمریکا در ابتدا کشورهایی که را داعیه ... به علاوه همه اینها اضافه کنید که آمریکا با این کار(مذاکرات) ضربه اساسی را آنجا به کشور ... اسلامی ایران نیز روح تازه ای به این امید داده بود نیز پس از گذشت سالها و ... کار بودن “دموکرات”ها به رهبری اوباما نشان می داد فشارهای سیاسی و اقتصادی ...

سناریوهای سه‌گانه انتخابات ترکیه - دیپلماسی ایرانی

www.irdiplomacy.ir/.../سناریوهای+سه‌گانه+انتخابات+... Translate this page
May 17, 2015 - در این سناریو حاکمیت حزب عدالت ادامه پیدا می کند، اما بدون رسیدن به اهداف ذکر ... می شود، اقدامات احتیاطی خود را تجدید و با یک کادر اقتصادی قوی و تازه نفس دور از ... خوبی به اردوغان خواهند داد و هم اینکه کاخ ریاست جمهوری کنترل خواهد گردید. ... و تقویت قانون اساسی که توزان قدرت را در داخل بتواند حفظ کند امری مفید است.

سامانه موشکی "اس 500" ؛ برگ برنده ارتش روسیه در "شرق اروپا ...

www.titr24.com/News.aspx?NewsID... Translate this page
3 hours ago - سامانه پدافند موشکی "اس-500 " قادر به هدف قرار دادن و نابودی اهداف پرنده اعم از موشک‌های قاره .... ظریف: بازتعریف منافع منطقه ای تنها راه رسیدن به امنیت است ... یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!

اخبار ایران و جهان|سامانه اطلاع رسانی سراج۲۴ | برچسب ها › آمریکا

seraj24.ir/fa/tags/آمریکا-/ Translate this page
شمار کشته‌های برف و کولاک در شرق آمریکا به 17 تن رسید/ بایدن نتوانست به واشنگتن برود ... آمریکایی در عراق یک اشغالگری جدید است که ملت عراق آن را با قاطعیت رد می‌کند. ... از حرکت سریع ایالات متحده برای اجرای برجام و لغو تحریم های ایران خبر داد. ... ارتش آمریکا در حالی ۵۰۰ نیروی نظامی جدید و تازه نفس به افغانستان اعزام خواهد ...

کانون ها | مجاهدت

mojahedat.ir/category/کانون-ها/ Translate this page
ناظرین سیاسی اغلب با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و شروط نُه‌گانه‌ی نظام ... جدید می‌دانستند، این تحلیلگران با توجه به اهمیت حفظ برجام برای دولت اوباما، احتمال ... ۷۸ و ۸۸ به پایان رسید اما یقینا دشمن و به ویژه آمریکا برای خط زدن اسلام از کشور .... از این رو نمی توان یک معنای واحد برای این واژه مشخص نمود و به تمام موارد تسری داد.

الف - برای رئیس یک نظام معمول نیست که برای دست دادن با یک ...

alef.ir/vdcc0xq142bqxx8.ala2.html?300048 Translate this page
Oct 7, 2015 - وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک نشریه آمریکایی در خصوص آخرین ماجرای ... ظریف پاسخ داد: «نه، این برای رئیس یک نظام معمول نیست که برای دست دادن ... دولت بر اساس قانون اساسی جدید»، گام‌های اصلی طرح ایران را تشکیل می‌دهد. ..... سر همین برجام که تازه کلی به نفع آنهاست جمهوری خواهان دمار از روزگار اوباما در آوردند.

حزب الله لبنان: ائتلاف سعودی یک سناریوی آمریکایی است

shastoon.ir/detail/News/125/8 Translate this page
Dec 18, 2015 - بیانیه حزب الله لبنان می‌افزاید، این اقدام یک سناریوی آمریکایی است که ... رژیم ریاض روز سه شنبه تشکیل یک ائتلاف علیه تروریسم را اعلام کرد که به ادعای عربستان متشکل از 34 ..... تعدادی از نیروهای داعشی در غرب استان الانبار عراق به هلاکت رسیدند .... اوباما قانون محدودیت ویزایی برای مسافران ایران را امضا کرد.

کاخ سفید مسؤول نقض برجام است - مشرق

www.mashreghnews.ir/.../news/.../حمله-رسانه‌های-زنجی... Translate this page
Sep 14, 2015 - حمله رسانه‌های زنجیره‌ای به سخنان مستدل و مستند جلیلی/ کاخ سفید مسؤول نقض برجام ... اوباما: ایران یکی از 3 رقیب آمریکا در زمینه سایبر است ... همین فرآیند نرخ دلار 2 ماه پس از اعلام توافق هسته‌ای به یک قدمی 3500 تومان رسیده است. .... اجرايي به تعدادي از اعضاي کابينه، مقرر شده به استناد اصل 138 قانون اساسي، مبلغ ...

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های امروز - عصر ایران

www.asriran.com › صفحه نخستسیاسی Translate this page
Nov 13, 2014 - روزنامه‌های صبح امروز ایران در سرمقاله‌های خود به مهمترین مسائل روز کشور و جهان ... بدعت تازه ای که در دولت یازدهم گویی در حال تبدیل شدن به یک رویه شده است. ..... اوباما رئیس جمهور آمریکا هراز چندی پشت تریبون می رود و عربده هایی می کشد اما ..... موضوع تفسیر اصل 160 قانون اساسی، موضوعی است که سال ها در دولت و مجلس ...

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری >> سیاسی >> علت هجمه ...

feed.tpanel.ir/.../علت-هجمه-رسانه-ای-صهیونیست-ها-دربا... Translate this page
1 hour ago - یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید! .... اینکه علت شایعات رسانه‌ای صهیونیست‌ها درباره به شهادت رسیدن حاج قاسم چیست؟ ... وی افزود: سرلشگر سلیمانی یک قهرمان دوران جنگ است و به عنوان یک رزمنده ...

جهان نيوز - بیانیه‌پایانی مذاکرات لوزان؛ غنی‌سازی فردو تعطیل ...

jahannews.com/.../news/.../بیانیه-پایانی-مذاکرات-لوز... Translate this page
سی، از خشنودی بیشتر سیاستمداران آمریکایی از بیانیه هسته ای... ... ۱۷:۵۴ یک اندیشکده آمریکایی به تشریح اختلافات فکت‌شیت منتشر شده واشنگتن و .... ظریف ادامه داد: روزی که توافق اجرایی شود که یک فاصله‌ای برای اقدامات مقدماتی خواهد بود، .... کری گفت: فهم سیاسی که امروز به آن رسیده شد به راه حلی اساسی رهنمون میشود که توافق ...

[PDF]روسیه به کدام سو می رود؟

hamdelidaily.ir/archive/1394/10/13/11.pdf Translate this page
Jan 2, 2016 - ... اگر به آلمان. هیتلری نگاه کنید یک نمونه دارید. ... برپایی نظام ریاســتی قدرتمند مانند آمریکا، روسیه ... قانون اساسی ترکیه نظام پارلمانی این کشور را به نظام ... روستای الخان و شریعه را هدف قرار داد. به .... اوباما: برای کنترل خشونت با اسلحه .... که در زمان شوروی نیز دنبال و به نتیجه رسید یک .... تازه نفس استفاده کرد.

پوزش دیپلماتیک جان کری؟/ سونامی دروغگویی!/طرح های ... - فردا

www.fardanews.com/.../news/.../پوزش-دیپلماتیک-جا... Translate this page
طرح های انتخاباتی ضربتی»،«پول‌های کثیف»،«راز توافق»،«سناریوی سوخته! ... در مقابل همان جریان نفوذ کرده، به جای بیم از رسوایی، هر روز دروغی تازه سر داد و با .... در انتخابات مجلس - به رغم ممنوعیت قانونی جانبداری دولت از یک جریان انتخاباتی- در سایه ..... باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در ابتدا تهدید به وتوی این طرح کرد اما پس از ...

خبرگزاری تسنیم - خبر ویژه‌های روزنامه‌های ۲۳ شهریور

www.tasnimnews.com/.../news/.../خبر-ویژه-های-روزنامه... Translate this page
Sep 14, 2015 - رابرت شر دستیار ویژه امور استراتژیک وزیر دفاع آمریکا به رویترز گفت: .... به تعدادی از اعضای کابینه، مقرر شده به استناد اصل 138 قانون اساسی، مبلغ 140 ... ‌نظامی و حقوقی در جلسات آینده کمیسیون ویژه بررسی برجام خبر داد. ... در تازه ترین این اختلافات، در یک روستا در شهرستان نوشهر دو دهیاری تاسیس شد.

نوید صبح » صفحه ویژه

navidesobh.ir/?feed=rss2&cat=874
به گزارش نوید صبح، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ دی) مجلس شورای ... خطاب به “ملت رشید و قهرمان ایران ” با تاکید بر اینکه “امروز برجام به فرجام رسید”، ... باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، فرمان اجرایی لغو تحریم های مرتبط با برنامه ... که بر اساس قانون اساسی به من به عنوان رئیس جمهور آمریکا داده شده است، از جمله قانون ...

دژ مستحکم ملت برای جلوگیری از نفوذ آمریکا در ایران/ اتحاد همه ...

langarnews.ir/.../دژ-مستحکم-ملت-برای-جلوگیری-از-ن... Translate this page
Aug 19, 2015 - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: طبق قانون اساسی توافق نامه های ... بیشتری متن برجام را بررسی کند تا مبادا زمینه برای نفوذ دشمن از این طریق فراهم شود. .... آقای اوباما در واقع با آن صحبت خود نشان داد که به دنبال چیست. ... آمریکا می خواهد این رقابت را به نفع یک جریان تقویت کند این آرزوی آمریکایی ها است.

فساد در دوران هاشمی شروع شد/ رئیس دولت اصلاحات گفت به ...

langarnews.ir/.../فساد-در-دوران-هاشمی-شروع-شد-رئیس... Translate this page
Dec 6, 2015 - خانم کلینتون که وزیر خارجه آمریکا در دولت اول اوباما بود، به تازگی در .... در رابطه با عدالت توزیعی کارهای خوبی انجام داد که آثارش هنوز در ذهن مردم هست. .... به خصوص در مساله مذاکرات و برجام مواضع ایشان به دولت نزدیک بود. ... از یک اصل به ویژه مجلس و قوه مجریه و مقننه از قانون اساسی درباره بودجه برداشت متفاوتی دارند.

«برجام» زمینه ساز نفوذ برای براندازی | پایگاه اطلاع رسانی رجا

www.rajanews.com/news/229411 Translate this page
Dec 9, 2015 - در گذشته ، میان مسئولان ما و مسئولان آمریکا هیچ ارتباطی نبود اما در یک سال اخیر .... باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی نطقی در تاریخ ۲۸ تیر ۹۴ اظهار داشت : توافق ..... بست؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکایی‌ها را در کشورمان اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی ... به رسمیت بشناسد ، نظارت شورای نگهبان را از قانون اساسی حذف کند و .

بازی دو سر باخت حسن روحانی | فرهنگ نیوز

www.farhangnews.ir/content/171927 Translate this page
Jan 23, 2016 - دلیل عدم تحمل ها و پرخاشگری روحانی در آن زمان به عجله برای رسیدن به ... فشرده، توافق هسته ای به دست آمد اما درنهایت نیز نشان داد، آمریکا به هیچ ... دولت اوباما نیز قوانین و محدودیت های ایجاد کرده که در نقض کامل با برجام قرار دارند. .... چرا در اون 8 ساله ی سراسر سیاه سنگ مردمی رو به سینه نمی زد که امروز یک کالای اساسی رو ...

حمله رسانه‌های زنجیره‌ای به سخنان مستدل و مستند ... - دلفان امروز

delfanemrooz.ir/.../news/.../حمله%20رسانه‌های%20زنجی... - Translate this page
Sep 14, 2015 - اوباما: ایران یکی از 3 رقیب آمریکا در زمینه سایبر است ... این شبکه نخست قرار بود که یک شبکه دانشگاهی برای به شراکت گذاشتن مقاله‌ها و ... در همین فرآیند نرخ دلار 2 ماه پس از اعلام توافق هسته‌ای به یک قدمی 3500 تومان رسیده است. .... اجرايي به تعدادي از اعضاي کابينه، مقرر شده به استناد اصل 138 قانون اساسي، مبلغ ...

رابطه ایران و آمریکا - صفحه 6 از 6 - شمسه

salam98.ir/tag/رابطه-ایران-و-آمریکا/page/6/ Translate this page
نوشته‌های تازه ... کاخ سفید یک تصمیم اساسی گرفته است، اگر توافق حاصل شود، اوباما با تمام قدرت برای ... اوباما معتقدند در این صورت نیز کنگره به لغو تحریم های ایران رای نخواهد داد. .... اخبار سیاست خارجی - شرط و شروط برای رسیدن به توافق خوب! .... وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: طبق قانون اساسی آمریکا سنا موظف است تا معاهدات ...

فرارو: Fararu

حتی اگر اروپاییها مسلمان هم شوند باز هم به روابطی استراتژیک نخواهیم رسید چون تاریخ روابط خارجی ما بعد از ... آملی لاریجانی: اصل 113 قانون اساسی ابهام دارد (۲۵ نظر).

نشانه‌های انزوا و افول هژمونی آمریکا - دیدبان

didban.ir/.../news.../نشانه‌های-انزوا-و-افول-هژمونی-آمری... Translate this page
13 سناریوی احتمالی برای آینده مذاکرات هسته ای13 سناریوی احتمالی برای آینده مذاکرات ... اوباما معتقد است کمتر از ۵۰٪ شانس موفقیت در رسیدن به یک توافق صلح بین ... اول، باید هنجارهای اساسی به رسمیت شناختن برابری حقوقی همه کشورها، رعایت ... ای و جهانی و رقبای تازه نفس به نوعی به توقف امر هژمونیک امریکا و روند سلطه جهانی این ...

بین الملل - | شبکه اطلاع رسانی مرصاد

mersadnews.ir/index/14 Translate this page
مرصادنیوز: نفس اقدام مقتدرانه سپاه در توقیف شناور متجاوز به مرزهای. ... مرصاد نیوز: فاطمه هوشینهو بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی است که روایت متفاوتی از رسانه های ... مرصاد نیوز: با وجود آنکه برجام در مجلس ایران به تصویب رسید و دولت از این پس می ... شورای نگهبان به سرلیستی یک عنصر ضد انقلاب و حامی تفکر ضد قانون اساسی/ ارضا ...

تاثیر توافق هسته ای با 1+5 بربازار خودرو ؛ ارز و سکه , طلا ...

www.zamannews.ir/.../19129-تاثیر-توافق-هسته-ای-... Translate this page
Apr 4, 2015 - او در توضیح بیشتر خود به سه سناریو و نتایج آن بر تورم اشاره کرده و گفته است: « در .... رسیدن به یک توافق هسته‌ای در ارتباط با ایران و کشورهای غربی بود. ... ایران، آمریکا، اتحادیه اروپا قرائت شد و به ماراتن 9 روزه مذاکرات پایان داد تا ..... در چنین وضعیتی اگر فکر اساسی برای رفع معضل گرانی نشود، این معضل به ...
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1787
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 64
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 361
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 726
  • باردید دیروز : 367
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,370
  • بازدید ماه : 3,370
  • بازدید سال : 100,531
  • بازدید کلی : 2,140,529
  • کدهای اختصاصی

    دانلود آهنگ