loading...
تازه های اینترنت با یک کلیک
محمد بازدید : 744 سه شنبه 20 بهمن 1394 نظرات (0)

 

غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد

 

مواد غذايي خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و تمرکز بچه ها را بالا مي برد.بدون شک همه ي والدين دوست دارند فرزندانشان جزو شاگرد اول هاي کلاس باشد. البته براي شاگرد اول بودن شرايط متعددي نياز هست که تغذيه ي سالم و درست از مهمترين آنهاست.

 

در واقع داشتن تغذيه اي متعادل نه تنها براي رشد بدن بچه ها بلکه براي سلامت مغز آن ها نيز لازم و ضروري است. مواد غذايي خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و قدرت تمرکز بچه ها را بالا مي برد. مغز نيز مانند هر ارگان ديگر بدن، مواد مغذي موجود در مواد غذايي مصرفي را جذب مي کند. در اين مطلب 9 ماده ي غذايي مفيد را توصيه مي کنيم که براي افزايش سلول هاي خاکستري مغز مفيد هستند.

 

ماهي هاي چرب مانند ماهي آزاد براي رشد و عملکرد مغز مفيد هستند.

 

ماهي هاي چرب مانند ماهي آزاد يکي از منابع خوب اسيدهاي چرب امگا 3 هستند که براي رشد و عملکرد مغز مفيد هستند. جذب کافي اين اسيدهاي چرب مي تواند به بهبود مهارت و قدرت ذهني بچه ها کمک کند. توصيه مي کنيم به جاي ساندويچ هاي سوسيس و کالباس و هات داگ و غيره براي بچه ها ساندويچ ماهي آزاد با نان گندم کامل آماده کنيد.

 

کره ي بادام زميني حاوي تيامين و گلوکز است که هم براي مغز مفيد است و هم انرژي زاست

 

غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد

بچه ها عاشق کره ي بادام زميني هستند. بنابراين مي توان از آن به عنوان يک ميان عده ي حاوي ويتامين E بهره مند شد. ويتامين E آنتي اکسيدان محافظ غشاي سلول هاي عصبي است. کره ي بادام زميني همچنين حاوي تيامين و گلوکز است که اولي براي مغز مفيد بوده و دومي انرژي زا است. مي توانيد روي ميوه هايي مانند سيب يا موز از اين کره زده و به بچه بدهيد. البته حواستان باشد که فرزندتان جزو کودکان آلرژيک به اين مواد غذايي نباشد.

 

تخم مرغ يک ماده غذايي مغذي است و براي رشد و بهبود حافظه بسيار مفيد است

تخم مرغ منبع خوب پروتئين ها است و زرده ي آن کولين قابل توجهي دارد. اين ماده ي مغذي براي رشد و بهبود حافظه بسيار مفيد است. بهتر است براي صبحانه ي بچه ها تخم مرغ يا املت حاوي سبزيجات آماده کنيد.

 

توت ها به بهبود قدرت مغز و افزايش تمرکز کمک مي کنند

 

فصل توت انواع آن را خريداري کرده و به بچه ها بدهيد. توت ها به بهبود قدرت مغز و افزايش تمرکز کمک مي کنند. اين ميوه هاي ريز و خوش طعم سرشار از ويتامين C و آنتي اکسيدان هاي ديگر هستند. دانه هاي ريز داخل توت ها حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 ها هستند که براي مغز مفيد است. توت فرنگي، بلوبري، تمشک، شاه توت، توت سفيد و غيره حاوي مواد مغذي زيادي هستند که براي بچه ها مفيد و لازم است. همچنين مي توانيد در تهيه ي انواع اسموتي ها از توت ها استفاده کنيد و يا از آن ها براي تهيه ي دسرهاي سالم بهره ببريد.

 

نان ها و غلات صبحانه منبع انرژي مورد نياز مغز محسوب مي شوند

 

غلات کامل مانند نان ها و غلات صبحانه تأمين کننده ي گلوکز هستند که منبع انرژي مورد نياز مغز محسوب مي شود. غلات کامل همچنين حاوي ويتامين B هستند که براي دستگاه عصبي مفيد است. توصيه مي کنيم در هر وعده ي غذايي به بچه ها نان هاي تهيه شده از غلات کامل داده شود.

 

سبزيجات رنگي براي حفظ و ارتقاي سلامت مغز مفيدند

 

سبزيجات رنگي سرشار از آنتي اکسيدان ها بوده و غني تر هستند. اين سبزيجات براي حفظ و ارتقاي سلامت مغز مفيدند. توصيه مي کنيم سبزيجات رنگي مانند گوجه فرنگي، سيب زميني شيرين، کدوحلوايي، هويج، اسفناج و غيره را وارد برنامه ي غذايي بچه ها بکنيد. مي توانيد از اين سبزيجات در تهيه ي سوپ ها يا اسپاگتي بيشترين استفاده را بکنيد. سالاد کاهو به همراه هويج، گوجه فرنگي، ذرت، کلم قرمز و غيره نيز انتخاب مناسبي است. البته بايد کمر همت ببنديد و انواع ترفندها و تکنيک ها را به کار بگيريد تا اين قبيل سبزيجات مفيد را به خورد بچه ها بدهيد. بهترين کار تهيه ي فينگرفودها و تزيين زيباي سالادها است تا بچه ها تشويق به مصرف سبزيجات بکنند.

 

لوبيا به علت دارا بودن پروتئين ها، کربوهيدرات ها، فيبرها و … براي مغز بچه ها مفيد هستند

 

انواع لوبياها شهرت زيادي در بهبود سلامت قلب دارند. اما ارزش اين مواد غذايي فراتر از اين حرف ها است. لوبياها براي مغز بچه ها نيز مفيد هستند چون، به واسطه ي دارا بودن پروتئين ها، کربوهيدرات ها، فيبرها، ويتامين ها و مواد معدني انرژي خوبي به مغز مي رسانند. برخي از انواع لوبياها مانند لوبيا چيتي حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 نيز هستند که براي رشد و بهبود عملکرد مغز لازم هستند. توصيه مي کنيم به سالاد بچه ها لوبيا اضافه کنيد و بدانيد که خوراک لوبيا نيز انتخاب مناسبي است.

 

گوشت قرمز منبع آهن است که به حفظ انرژي بدني و قدرت تمرکز بچه ها کمک ميکند

 

گوشت قرمز منبع آهن است که به حفظ انرژي بدني و قدرت تمرکز آن ها در مدرسه کمک زيادي مي کند. گوشت گاو منبع خوب زينک (روي) نيز محسوب مي شود که قدرت حافظه ي بچه ها را بالا مي برد. اگر فرزندي گياهخوار داريد که لب به گوشت نمي زند بايد آهن بدن او را با مصرف لوبياها و سويا تأمين کنيد. لوبياها حاوي آهن غيرهم هستند که براي جذب شدن حداکثري نياز به ويتامين C دارند. بنابراين بهتر است در تهيه ي غذا و خوراک ها يا ساندويچ ها از ميزان زيادي سبزيجات بخصوص فلفل دلمه اي استفاده کنيد. توصيه مي کنيم تا حد امکان از دادن گوشت هاي فراوري شده مانند سوسيس و کالباس و غيره به بچه ها اجتناب کنيد و آن ها را به تغذيه ي سالم عادت دهيد.

 

محصولات لبني منبع خوبي از ويتامين B هستند که براي رشد بافت مغز مفيد است

 

ويتامين B براي رشد بافت هاي مغز، ناقل هاي عصبي و آنزيم ها مفيد است و محصولات لبني منبع خوب اين مواد مغذي هستند. شير کم چرب يا ماست منبع فوق العاده ي پروتئين براي مغز محسوب مي شوند. محصولات لبني همچنين منبع ويتامين D هستند که براي نوجوانان و کودکان از اهميت بالايي برخوردار است. بايد بدانيد که در اين سنين نياز به ويتامين D بيشتر است. بنابراين لازم است که براي بهبود عملکرد مغز و همچنين افزايش ميزان کلسيم و ويتامين D بدن بچه ها ميانه ي آن ها را با محصولات لبني خوب کنيد.

 

غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد - مرجع سرگرمی و ...

www.mihanfal.com › سرگرمیجالب و خواندنی Translate this page
4 hours ago - غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد. مواد غذایی خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و تمرکز بچه ها را بالا می برد.بدون شک همه ی والدین دوست ...

غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد - پارس ناز

www.parsnaz.ir/foods-increase-childrens.html Translate this page
غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد مواد غذايي خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و تمرکز بچه ها را بالا مي بردبدون شک همه ي والدين د.

۹ ماده‌ی غذایی برای افزایش هوش و تمرکز بچه‌ها - همشهری آنلاین

hamshahrionline.ir/details/321856/Lifeskills/Nutrition Translate this page
Jan 17, 2016 - مواد غذایی خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و قدرت تمرکز بچه‌ها را ... خوب زینک (روی) نیز محسوب می‌شود که قدرت حافظه ی بچه ها را بالا می‌برد.

[PDF]ﻣﺎده ي ﻏﺬاﯾﯽ ﺑﺮاي اﻓﺰاﯾﺶ ﻫﻮش و ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ 9 اﻟﺒﺘﻪ ﺑﺮا

8.bonyadfarhangi.aqr.ir/Repositary/.../تغذیه.pdf Translate this page
ﺷﺪه و ﺣﺎﻓﻈﻪ و ﻗﺪرت ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ را ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺮد . ﻣﻐﺰ ﻧﯿﺰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﺮ ارﮔﺎن. دﯾﮕﺮ ﺑﺪن،. ﻣﻮاد ﻣﻐﺬي ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﺼﺮﻓﯽ را ﺟﺬب ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . در اﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ. 9. ﻣﺎده ي ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﻔﯿﺪ را ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ. ﺑﺮاي اﻓﺰاﯾﺶ ...

۹ ماده غذایی برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها

www.yjc.ir › وب‌گردیوبگردی Translate this page
Jan 13, 2016 - مواد غذایی خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و قدرت تمرکز بچه ها را بالا ... زینک (روی) نیز محسوب می شود که قدرت حافظه ی بچه ها را بالا می برد.

هوش کودک با دستان پدر و مادر شکل می‌گیرد - مدرسه.مقالات ...

classro.blogsky.com/1389/10/03/post-291/ Translate this page
تمرکز، حافظه، یادگیری و مهارت‌های فکری و ذهنی که هوش را تشکیل می‌دهند به ... غلات، تخم‌مرغ، ماهی و گردو غذاهایی هستند که سبب تقویت هوش و حافظه کودکان می‌شوند. .... که مهارت نواختن یک ساز موسیقی در 4 سالگی ضریب هوشی کودک را 6 امتیاز بالا می‌برد.

غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد

parfun.ir/غذاهایی-که-هوش-و-تمرکز-بچه-ها-را-بالا-می-2/ Translate this page
غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد مواد غذایی خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و تمرکز بچه ها را بالا می برد.بدون شک همه ی والدین دوست دارند فرزندانشان ...

غذاهایی که هوش کودکانتان را بالا می برد - شفا آنلاین

shafaonline.ir/.../غذاهایی-که-هوش-کودکانتان-را-بالا-می... Translate this page
Mar 16, 2015 - مصرف مواد غذایی درست می تواند به بهبود عملکرد مغز، حافظه و تمرکز کمک ... در ادامه با 10 غذای بسیار مفید که می تواند قدرت مغز کودکان را افزایش دهد، ...

غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد - خبر روز

www.khabareruz.ir/news/149880 Translate this page
غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد. مواد غذايي خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و تمرکز بچه ها را بالا مي برد.بدون شک همه ي والدين دوست دارند فرزندانشان ...

تغذيه‌اي براي افزايش هوش و تمركز بچه‌ها - شفاف

www.shafaf.ir/.../تغذيه‌اي-براي-افزايش-هوش-و-تمركز-... Translate this page
Jan 14, 2016 - مواد غذايي خوب باعث بهبود عملكرد مغز شده و حافظه و قدرت تمركز بچه‌ها را بالا مي‌برد. مغز نيز مانند هر ارگان ديگر بدن، مواد مغذي موجود در مواد غذايي ...

برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها از این مواد غذایی غافل نشوید!

www.mod2.text-ahang.ir/.../برای-افزایش-هوش-و-تمر... Translate this page
Jan 26, 2016 - غذاهای افزایش دهنده هوش تغذیه کودکان باهوش هوش کودک, هوش و تمرکز ... مواد غذايي خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و قدرت تمرکز بچه ها را بالا می برد. ... مواد غذایی که موجب افزایش هوش و تمرکز بچه ها می شود · صبحانه کودک را از ...

خوراکی هایی که قدرت تمرکز را زیاد می کنند-پرشین پرشیا

www.persianpersia.com/health/hdetails.php?... Translate this page
چگونه عزت نفس را در کودکان تقویت کنیم؟ .... کافئین میزان هوشیاری شما را بالا می برد: به خاطر داشته باشیدکه هیچ اسلحه سحرآمیزی وجود ندارد که ... برای تقویت تمرکز و حافظه، شکلات و مغز خشکبار را نیز به رژیم غذایی خود بیفزایید. مغزها و دانه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ویتامین E هستند که از ضعف و ناتوانی ذهنی مربوط به بالا ...

۹ ماده‌ی غذایی برای افزایش هوش و تمرکز بچه‌ها - واپسین

vapasin.com/.../۹-ماده‌ی-غذایی-برای-افزایش-هوش-و-تمر... Translate this page
Jan 17, 2016 - مواد غذایی خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و قدرت تمرکز بچه‌ها را ... خوب زینک (روی) نیز محسوب می‌شود که قدرت حافظه ی بچه ها را بالا می‌برد.

افزایش هوش کودک - آکاایران

www.akairan.com/koodak/.../افزایش%20هوش%20کود... Translate this page
آکاایران: بالا بردن هوش و آی کیو در جنین آکاایران اگر می خواهید سطح هوش ... که موجب تمرکز و تحریک رشد روانی کودک شود، ضریب هوشی او را افزایش می دهد. ... آکاایران: ۵ ماده غذایی که هوش کودکان را افزایش می دهد اولین ماده غذایی ماهی سالمون – ماهی آزاد – است. .... نوازش کنند، بینی‌شان را به بینی آنها بمالند و در کنارشان بخوابند لذت می‌برند.

۹ ماده‌ی غذایی برای افزایش هوش و تمرکز بچه‌ها - صاحب‌خبر

sahebkhabar.ir/.../۹-ماده-ی-غذایی-برای-افزایش-هوش-و-... Translate this page
Jan 17, 2016 - مواد غذایی خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و قدرت تمرکز بچه‌ها را ... خوب زینک (روی) نیز محسوب می‌شود که قدرت حافظه ی بچه ها را بالا می‌برد.

غذاهایی که تمرکز شما را بالا می برد - پزشکین

pezeshkin.ir/غذاهایی-که-تمرکز-شما-را-بالا-می-برد/ Translate this page
Oct 30, 2015 - غذاهایی که تمرکز شما را بالا می برد ... چه غذاهایی هوش کودک را زیاد می… • غذاهایی برای تقویت حافظه; • این خوراکی ها هوش کودکان را تقویت; • ورزش چشم ...

راهی برای درمان عدم تمرکز کودک - مجله پزشکی دکتر سلام

www.hidoctor.ir/16372_راهی-برای-درمان-عدم-تمرکز-... Translate this page
Feb 22, 2014 - عوامل گوناگونی ممکن است بر توانایی کودکان در تمرکز کردن اثر بگذارد. ... و ترجیح می دهند دائما جست و خیز کنند و اگر این بالا و پایین پریدن ها که به خیال ... برای خوابیدن و خوردن وعده های غذایی ندارند، بویژه در خانواده هایی که زمان خوردن شام ... هم یک کودک باهوش و هم یک کودک کم هوش می توانند کم حواس باشند پس نمی شود ...

خرما و کشمش هم قند را بالا می‌برد؟ - سلامت - پگاه آنلاین

health.pegahonline.ir/.../خرما-و-کشمش-هم-قند-را-بالا-م... Translate this page
رازهایی که قدرت wifi شما را بالا می برد +آموزش تصویری .... غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد مواد غذايي خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و تمرکز بچه ها ...

چت روم شلوغ | چت روم فارسی: لیلی چت

www.leyliichaat.ir/ Translate this page
که هموطنانمون با طنازی و شوخ طبعی بامزه خودشان ساختند را در این مطلب از پارس ناز ... غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد مواد غذايي خوب باعث بهبود عملکرد مغز ...

11 ماده غذایی برای تقویت حافظه - انجمن گفتگوی دنیای ام اس

www.msworld.ir › ... › تغذیه و رژیم غذایی در ام اس Translate this page
Mar 24, 2013 - 10 posts - ‎9 authors
انبه نیز از میوه هایی است که خوردن آن موجب تقویت حافظه می شود . .... سلامت: بهترین وعده‌ای که قدرت تمرکز را در انسان بالا می‌برد، کدام است؟ .... های دودی و نمک سود هستند که بیشتر از همه بر رشد مغز جنین و هوش کودکان تاثیر منفی دارد.

افزایش تمرکز با این مواد غذایی - نی‌ نی‌ بان

niniban.com/.../موادی-که-باعث-افزایش-تمرکز-می‌شون... Translate this page
اما خبر خوب این است که شما می‌توانید سلامت مغز خود را با خوردن برخی مواد غذایی و ... هیچ معجزه‌ای برای افزایش IQ و هوش شما وجود ندارد اما برخی مواد غذایی مانند کافیین ... شکلات تلخ نیز خواص آنتی اکسیدان فوق‌العاده‌ای دارد و حاوی محرک‌های طبیعی مثل کافیین است که تمرکز و قدرت توجه را بالا می‌برد. ... خوردنی هایی برای مغز کودکان.

9 ماده‌ی غذایی برای افزایش هوش و تمرکز – دانشجو معلمان زیست ...

www.mashadzist.ir › تغذیه و سلامت Translate this page
Jan 26, 2016 - مواد غذایی خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و قدرت تمرکز بچه‌ها را ... خوب زینک (روی) نیز محسوب می‌شود که قدرت حافظه ی بچه ها را بالا می‌برد.

همه چی|تفریحی|اخبار

ادویه‌‌ها مجموعه‌‌ای از مواد ناهمگون و فرار می‌‌باشند که به عنوان افزودنی‌‌های رژیمی . .... غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد مواد غذايي خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و ...

چگونـه تمـرکـز کـودکان را افـزایـش دهیـم؟ - سیمرغ

seemorgh.com › ... › سلامت روان کودک و نوجوان Translate this page
Jul 7, 2012 - ها برای افزایش تمرکز در کودکان با دکتر محمدرضا زرکش، متخصص اطفال و کارشناس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت به گفتگو نشسته ایم. ... منظور از بازی‌هایی که تمرکز کودکان را بالا می‌برد، بازی‌هایی است که روی ... مطالب پیشنهادی: تست هوش رابطه ورزش و هوش تيز كردن هوش كودكان! .... لیست ممنوعه غذایی زنان باردار.

غذاهاي مفيد براي افزايش حافظه‌ - forum mui - فهرست

forum.mui.ac.ir › ... › مرکز مشاورهسایر Translate this page
Nov 7, 2012 - 6 posts
ميوه هاي افزايش دهنده ي هوش و حافظه(1) و (2) تمرکز فکري بهتر با غذاها ... آيا تا به حال توجه کرده ايد که چرا کودکان قدرت مغزي قوي تري نسبت به افراد بالغ دارند؟ چون کودکان ذهني بازيگوش دارند و يک چنين ذهني توان حافظه را بالا مي برد.

گوشت بخورید تا حافظه​تان قوی شود - جام جم آنلاین

jamejamonline.ir/.../گوشت-بخورید-تا-حافظه​تان-قوی-... Translate this page
Apr 19, 2014 - آیا واقعا غذایی وجود دارد که با تقویت حافظه ما سبب افزایش هوشیاری، قدرت تمرکز و یادگیری شود؟ ... درست است که با گرسنه‌شدن قدرت تمرکز و حافظه‌‌مان کم می‌‌شود؟ ... و نمک سود هستند که بیشتر از همه بر رشد مغز جنین و هوش کودکان تاثیر منفی دارد. ... اما آیا واقعا کندر ضریب هوشی کودک را بالا می‌برد و مقوی حافظه است؟

سیب سرخ - ضررهای شکروقندوشیرینی

samq.mihanblog.com/extrapage/1 Translate this page
آیا میدانستید که شکر در کودکان سبب کاهش هوش و پایین آمدن نمره های درسی است ؟ ... گلیسیرید را بالا نمی برد بلکه این خوردن شکر است که تری گلیسیرید را بالا می برد ؟ ... آیا میدانستید که آلرژی به غذاهای گوناگون نتیجه مصرف شکر است ؟ ... را زیاد می کند که در نتیجه این افزایش قدرت تمرکز و تصمیم گیری در انسان از بین می رود ؟

طب سنتي و روش هاي تقويت حافظه - حکيم تهراني

hakimtehrani.com/.../طب-سنتي-و-روش-هاي-تقويت-حا... Translate this page
Sep 9, 2013 - در این مقاله سعی داریم تا شما را با عواملی که باعث عدم تمرکز و نداشتن .... صبحانه : یکی از مهمترین وعده های غذایی و همچنین یکی از بهترین راه ها برای افزایش یادگیری ، خوردن صبحانه ای کافی و مناسب است . ... یادگیری ٬ تمرکز و تقویت حافظه شده و قدرت حل مساله را بالا می برد . .... طب سنتی و روشهای درمان انگل در کودکان.

وسایل بازی اطفال با هوش بالا | هفیان | مجله سلامتی | - Hefyan

hefyan.com › خانهدسته‌بندی نشده Translate this page
Oct 19, 2015 - کودکان تیزهوش وسایل و اسباب بازی هایی را انتخاب می کنند که بتوانند با آنها دست به ... او از اینکه عروسکش را در کالسکه بگذارد و به گردش ببرد، لذت می برد. ..... کودک باهوش ولی بیش فعال،درمان کمبود تمرکز با وجود هوش بالا،کودکان بیش … .... بهش بدیم بخوره و مناسبترین ماده غذایی برای بالا بردن هوش بچه ها چیه.

تاثیر تغذیه بر حافظه - طب سنتی - شبکه سلامت

salamattv.irib.ir/teb/-/asset.../تاثیر-تغذیه-بر-حافظه Translate this page
درست است كه با گرسنه شدن قدرت تمركز و حافظ همان كم می شود؟ ... بیشترین پرسشی كه خانواده ها می پرسند ا ین ا ست كه خود یا فرزندانمان چه غذاهایی را بخوریم كه قدرت ... بهترین وعده ای كه قدرت حافظه را بالا می برد خوردن صبحانه ای كامل است كه می تواند ... های دودی و نمك سود هستند كه بیشتر از همه بر رشد مغز جنین و هوش كودكان تاثیر منفی دارد.

شش روش برای ايجاد مغز هوشيار - سایت فکرنو-سایت خلاقیت

www.fekreno.org/Arfek135.htm Translate this page
تحقيقات نشان می دهد که انسان ها دارای کارايی های مغزی گوناگونی هستند و اين ... اين داروها Ritalin است ؛ دارويی که مردم در بسياری موارد صرفا برای افزايش قوه تمرکز ... اين ماده سرشار از پروتئين به همراه نان در برنامه غذايی روزانه کودکان باعث می شود آنها ... حتی در سن بالا می شود، به گونه ای که آنها در دانشگاه کاليفرنيا موفق شدند به يک سگ ...

خوردن این مواد مغذی هوش کودکتان را بالا میبرد - دوبرال

www.doobral.com/baby/baby.../eat-nutrients-children-... Translate this page
مواد حاوی فسفر در افزایش هوش و تمرکز کودکان بسیار موثر است ... وی افزود: از آنجایی که فسفر، تقویت کننده اعصاب و مغز است مواد غذایی حاوی فسفر در این زمینه ...

چگونه ضریب هوشی کودکم را افزایش دهم تا جزو تیزهوشان شود

www.iranmark.mahtarin.com/.../مقالات%20تقویت%2... Translate this page
مطالعات‌ نشان‌ می‌دهند ژن‌ و محیط‌ هر دو سهم‌ فراوانی‌ در افزایش‌ هوش‌ کودک‌ دارند و در این‌ راستا عوامل‌ ... تحقیقات‌ دانشمندان‌ روی‌ دو گروه‌ شاهد و آزمایشی‌ از کودکان‌ نشان‌ داده‌ است‌ که‌ تجارب‌ و .... بعضي مواد غذايي به شما كمك مي كنند كه عملكرد مغزتان را افزايش دهيد. ...... خون تازه با اکسیژن فراوان، قدرت تمرکز، توجه و فکرکردن بدن کودک را بالا می برد.

چگونه ضریب هوشی کودکان را بالا ببریم - سایت خبری یزدفردا

www.yazdfarda.com/news/1394/11/83914.html Translate this page
Feb 18, 2014 - خوردن میوه ها، غذاهای ساده و طبیعی، حبوبات و لبنیات در دوران بارداری باعث ... تحقیقات نشان می دهد هوش کودکانی که با شیر مادر تغذیه می کنند 7/5 ... کودکانی که صبحانه کافی می خورند تمرکز دقت و آمادگی بیشتری ... آموزش موسبقی به کودکان از 6 سالگی ضریب هوشی کودکان را بیشتر می کند و قدرت مغز را بالا می برد.

چگونـه تمـرکـز کـودکان را افـزایـش دهیـم؟ - آفتاب

www.aftabir.com/.../چگونـه-تمـرکـز-کـودکان-را-افـزای... Translate this page
Aug 1, 2011 - هوش و حافظه تمرکز کد A201741 ... منظور از بازی هایی که تمرکز کودکان را بالا می برد، بازی هایی است که روی توجه کلی و جزیی اثر می گذارد و سیالیت بین این دو را تسریع می ... مصرف این مواد غذایی دقت شما را در کارها افزایش می دهند.

خوردن این خوریکی ها هوش کودکتان را بالا میبرد | انجمن سرگرمی ...

www.cafedoostan.ir › ... › خانه و خانوادهکودکان Translate this page
Jan 30, 2016 - مواد حاوی فسفر در افزایش هوش و تمرکز کودکان بسیار موثر است ... وی افزود: از آنجایی که فسفر، تقویت کننده اعصاب و مغز است مواد غذایی حاوی ...

تأثیر رنگها برتفکر و خلاقیت - طرح قرآنی لالای فرشته

lalay.ir/about-us/271-1391-12-07-07-27-09.html Translate this page
ته رنگ نیز وقتی ایجاد می‌شود که به رنگ موردنظر کمی رنگ سیاه اضافه شود و تون وقتی ایجاد ... زرد یکی از رنگهای اصلی است که با فعالیتهای ذهنی تداعی دارد و هوش و کنجکاوی فرد را تقویت می‌کند. بنابراین با نماد سرعت، بویژه سرعت تفکر و تصمیم‌گیری در ارتباط است و تمرکز حواس را بالا می‌برد. .... تاثیر رنگ در بد غذایی کودکان ...

غذاهای خنگ کننده! - مجله موفقیت

movafaghiat.com/Tests/تغذیه.../غذاهای-خنگ-کننده! Translate this page
پژوهش ها نشان می دهند آدامس جویدن هنگام انجام فعالیت هایی که به تمرکز و دقت نیاز دارند ... یادتان باشید که باید کودکان را بارها و بارها به خوردن غذاهای سالم تشویق کرده و ... هوش و حافظه ضعیف تر بودند و مغزشان عملکرد پایین تری داشت ولی خانم هایی که در ... که شکر برای دندان ها مضر است، کبد را دچار مشکل می کند و وزن را بالا می برد اما ...

مرندی - سلامت باشید

salamat.tv3.ir/index.php?option=com...view... Translate this page
May 8, 2011 - همانطور که گفتم ضریب هوشی را خیلی بالا می برد و برای خود مادر هم از نظر ... گرما و سرما تأثیری در بیمارشدن بچه ها ندارد ، آنچه که بچه را بیمار می کند میکروب است . .... اما اگر غذایی است که برای مادر مضر نیست ، حتماً برای نوزاد و شیرخوار او نیز مضر نیست . ..... این تمرکز حواس باعث می شود سینه ی آنها از اول رگ کند .

کودکان و والدین

وسایل لازم چند مقوای رنگیخط کشقیچی و کاترکاموای رنگیپرگارهدیه ای که می خواهید داخل . ... برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها از این مواد غذایی غافل نشوید! مواد غذایی خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و تمرکز بچه ها را بالا می برد بدون شک همه ی ...

راه هایی برای افزایش حافظه

bdzand.ir/knews/176 Translate this page
Oct 1, 2014 - پرتقال به سبب داشتن مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر، برای کودکان .... به گفته محققان مصرف آب زياد، داشتن خواب کافي و انجام بازي هاي تقويت کننده مغز در افزايش قدرت تمرکز موثر است. ... ده ماده غذایی که هوش را از بین‌ می‌برد + تصاویر ... نیکوتین زمانی که به میزان بالا مصرف می‌شود به دلیل کاهش عرضه خون و ...

خوراکی هایی برای افزایش هوش - آلامتو

www.alamto.com › سلامتتغذیه Translate this page
Apr 19, 2014 - خوراکی هایی برای افزایش هوش:آیا واقعا غذایی وجود دارد که با تقویت حافظه ما ... بهتر است خانم ها در دوران عادت ماهانه برای پیشگیری از کاهش تمرکز با نظر پزشک از ... و نمک سود هستند که بیشتر از همه بر رشد مغز جنین و هوش کودکان تاثیر منفی دارد. ... اما آیا واقعا کندر ضریب هوشی کودک را بالا می برد و مقوی حافظه است؟

تقویت حافظه با خوردنی آشامیدنی ادویه گیاه غذا خوراکی سبزی ...

fan.jala.ir/.../تقویت-حافظه-با-خوردنی-آشامیدنی-ادویه-... Translate this page
رژیم‌های غذایی پُر چرب نیز روی آگاهی و تمرکز، اثرات منفی دارد، طوری که حافظه و ..... کودک انجام شد و محققان در آن نقش رژیم غذایی بر میانگین هوش کودکان را بررسی کردند. ... حال بسیاری از متخصصان معتقدند که "گیاه جینسینگ" سلامت مغز را بالا می‌برد.

فهرستی از مواد غذایی که قدرت تمرکز شما را افزایش می دهند

tasalamati.com/e/yNMG/ Translate this page
فهرستی از مواد غذایی که قدرت تمرکز شما را افزایش می دهند ... که اگر رژیم غذایی خود را صحیح و براساس غذاهایی انتخاب کنید که هوش را تقویت می‌کنند، می‌توانید حتی در سنین بالاتر ... ‌کافئین میزان هوشیاری شما را بالا می‌برد: به خاطر داشته باشید که هیچ اسلحه سحرآمیزی وجود ندارد که ضریب ... مواد غذایی موثر در افزایش سایز سینه خانم ها.

چه غذاها و خوراکی هایی هوش شما را بالا می برد - تابناک با تو

tabnakbato.ir/.../چه-غذاها-و-خوراکی-هایی-هوش-شما-را-بالا... Translate this page
Nov 4, 2015 - چه غذاها و خوراکی هایی هوش شما را بالا می برد. حافظه و هوش برتر نعمتی است که انسان ها را از تمامی موجودات عالم جدا می کند. ... رخ می دهد این است که تست های آی کی یو را در سن 6 سالگی از کودکان اخذ کرده و با نتیجه همین تست ... را باعث کاهش کیفیت هوش دانست و افزود: استرس موجب کاهش حافظه و عدم تمرکز و فراموشی می شود ...

روشهای افزایش تمرکز در کودکان : کودک فردا

koodak.freevnn.com/?p=152 Translate this page
May 17, 2013 - فرآیند توجه و تمرکز در کودکان به تکامل سیستم عصبی، حواس و هوش بستگی دارد. .... منظور از بازی‌هایی که تمرکز کودکان را بالا می‌برد، بازی‌هایی است که روی توجه ..... غذاهایی که حاوی سالیسات ها (زردآلو – گوجه فرنگی – خیار –گیلاس ...

میلان دانلود | دانلود آلبوم تهم به نام قبیله دگران

www.milandownload.ir/.../دانلود-آلبوم-تهم-به-نام-قب... Translate this page
6 hours ago - ... جمع آوری کننده انواع مطالب از سطح اینترنت با کیفیت بالا می باشد که ... غذاهایی که هوش و تمرکز بچه ها را بالا میبرد · WhatsApp+ دانلود واتس اپ ...

مي خواهم با هوش تر باشم - آنچه تازه مادران بايد بدانند

mamanjoon.niniweblog.com/.../مي-خواهم-با-هوش-تر-با... Translate this page
... مي شود که ارتباطات مغزي زيادتري در مغز او شکل بگيرد و همين هوش او را بالا مي برد. ... با وجودي که افزايش هوش کودکان در سال هاي اوايل کودکي راحت تر و موثرتر است، ... همچنين اگر به غذاهاي تان کمتر افزودني اضافه کنيد، به افزايش هوش کودک تان ... گوش دادن به موسيقي موتزارت و بتهوون هم به بالا رفتن ميزان بهره هوشي او کمک مي کند.

نمایش موارد بر اساس برچسب: هوش - کودک باهوش

www.koodakebahoosh.ir/index.php/هوش.../tag/هوش?... Translate this page
که در بين بچه ها رايج است، باعث بالا رفتن قواي جسماني، تمرکز حواس، سرعت تصميم ... غلات، تخم‌مرغ، ماهي و گردو غذاهايي هستند كه سبب تقويت هوش و حافظه كودكان مي‌شوند. .... نواختن يك ساز موسيقي در 4 سالگي ضريب هوشي كودك را 6 امتياز بالا مي‌برد.

خرداد 1389 - همه چیز در مورد کودکان - Blogfa

elaykhanoom.blogfa.com/8903.aspx Translate this page
هنگامي كه كودكان توانايي جويدن غذاهاي جامد و نيمه جامد را به‌دست مي‌آورند، زمان خوبي است تا ... تصميم مي‌گيرد و تمام تمركزش را براي يافتن بهترين راه دستيابي به غذا به‌كار مي‌برد. ... که در این دسته از کودکان مشاهده می‌شود عدم توانایی در خواندن کتاب، تمرکز روی‌ ... هوش فضايي كه مربوط به تجسم سه‌بعدي اشيا است، بيش از هر چيزي با هنر در ...
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1787
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 96
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 413
  • آی پی دیروز : 131
  • بازدید امروز : 906
  • باردید دیروز : 367
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,550
  • بازدید ماه : 3,550
  • بازدید سال : 100,711
  • بازدید کلی : 2,140,709
  • کدهای اختصاصی

    دانلود آهنگ