loading...
تازه های اینترنت با یک کلیک
محمد بازدید : 455 سه شنبه 20 بهمن 1394 نظرات (0)
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میل-۲۴ نوعی بالگرد تهاجمی سنگین روسی است. میل-۲۴ علاوه بر آن‌که به چندین تیربار و جایگاه‌های حمل راکت و موشک مجهز است، ظرفیت حمل ۸ سرباز مسلح را هم داراست و در واقع یک هلیکوپتر ترابری نیز محسوب می‌شود و از این نظر قابل مقایسه با هیچ بالگرد جنگنده دیگری نیست. این بالگرد زره‌پوش دوموتوره در شرکت میل طراحی شده و از سال ۱۹۷۲ مورد استفاده اتحاد جماهیر شوروی و وارثان آن و بیش از ۳۰ کشور دیگر دنیا قرار گرفته‌است.
بالگرد مشهور میل-24 در کانون توجهات جنگ های محلی، درگیری‌های مسلحانه و عملیات‌های ویژه در سراسر جهان قرار دارد و با وجود سن و سال بالا باز هم در بسیاری از سرویس‌ها و نبردهای هوایی نقش موثری را ایفا می‌کند. راز پابرجا بودن این بالگرد در این روزها آسان و ارزان بودن راه‌های دستیابی به آن است؛ اما با این وجود، نوسازی، ارتقاء و مدرنیزه کردن برای عملیاتی نگه داشتن برای رقابت با سایر هم‌نوعان امری بسیار لازم و ضروری است، زیرا اگر اینگونه نباشد به راحتی از گردونه این صنعت حذف خواهد شد و به جز نام چیزی از او باقی نخواهد ماند. 
خلبانان شوروی به این بالگرد لقب «تانک پرنده» را داده‌اند. لقبی که اشاره به قدرت آتش فوق‌العاده بالا، و استقامت و حفاظت زرهی مناسب این بالگرد اشاره دارد. مدل‌های صادراتی میل-۲۴ از قابلیت‌های کمتری نسبت به مدل‌های مورد استفاده شوروی و هم‌پیمانان نزدیک شوروی برخوردارند و میل-۲۵ و میل-۳۵ نامیده می‌شوند.

میل 24؛ کابوس شب‌های تروریست‌ها در سوریه
در اوایل دهه ۶۰ میلادی برای میخائیل لیونتیویچ میل، طراح شرکت میل روشن شده بود که وسایل جنگی پرنده، حامل پیاده‌نظام در آینده روند پیشرفت در میدان جنگ خواهند بود، وسیله‌ای که هم توانایی آتش پشتیبانی و هم انجام ماموریت‌های حمل ونقل پیاده‌نظام را بتواند انجام دهد. اولین بار میخائیل میل از این ایده که در اندازه یک مدل واقعی ساخته شده بود در سال ۱۹۶۶ در وزارت‌خانه هواپیماسازی جایی که سر طراح آن بود پرده‌برداری کرد که این مدل به نام وی-۲۴ بر روی یک مدل دیگر که هیچگاه پرواز نکرد طراحی شده بود. در وی-۲۴ یک قسمت برای حمل ۸ سرباز طراحی شده بود که پشت به پشت هم می‌نشستند و همچنین یک ست بال کوچک که در بالای قسمت عقب جایگاه حمل سربازان قرار گرفت که توانایی حمل بیشتر از ۶ راکت را داشت و یک توپ مسلسل دولول GSh-23L cannon که در قسمت دماغه نصب می‌شد.
میل طرح خود را به فرماندهی نیروهای مسلح شوروی مطرح کرد، در حالی که حمایت گروهی از استراتژیست‌ها را جلب کرده بود. این طرح با مخالفت تعدادی از اعضای ارشد وزارت دفاع که عقیده داشتند سلاح‌های سنتی بهتر از طرح‌های جدید هستند روبرو شد. میل طرح خود را به وزیر دفاع آن زمان آندری گرچکو مطرح کرد تا این طرح را با یک هیئت کارشناسی مورد بررسی قرار دهند. وقتی نظرات کارشناسان با هم تجمیع شد؛ پیشنهاد طراحی یک هلیکوپتر برای پشتیبانی میدان جنگ داده شد. با توجه به نمایش عملکرد و پیشرفت هلیکوپترهای تهاجمی آمریکا در طول جنگ ویتنام، دکترین شوروی به سمت حمایت از داشتن هلیکوپترهای مسلح تغییر کرده بود، که تأثیر مثبتی بر حرکت روبه جلو در طراحی میل-۲۴ داشت.
میل 24؛ کابوس شب‌های تروریست‌ها در سوریه
طراحان میل دو نمونه در اندازه واقعی طراحی کردند
 یک طرح یک موتوره به وزن ۷ تن و دیگری طرح دو موتوره به وزن ۱۰٫۵ تن که هر دو از موتور توربوشفت ۱۷۰۰ اسب بخار ایزوتوو تی وی ۳ استفاده می‌کردند. طرح موتور دوقلوی میل بعدها به عنوان طرح مورد علاقه هلیکوپترهای نظامی درآمد. بعدها تغییرات زیادی در طرح میل ایجاد شد که از جمله آنها می‌توان به نصب توپ سنگین ۲۳ میلیمتری که به صورت چرخشی شلیک می‌کرد در زیر جایگاه افسر جنگ‌افزار همچنین استفاده از موشکهای ضد تانک فلانگا اشاره کرد.
اگر آپاچی را بهترین بالگرد ضد تانک جهان بنامیم ، باید میل 24 را بهترین بالگرد تهاجمی جهان نامید. میل ۲۴ از نظر عملیاتی، همتای هلیکوپتر آمریکایی AH-64 آپاچی شناخته می شود، اما بر عکس نمونه ی آمریکایی‌اش، توان خوبی در ترابری نیروها دارد و بر خلاف تمامی بالگردهای ضدتانک جهان که تنها می‌توانند دو خدمه را حمل کنند، قادر است در کابین پایینی خود ۸ نفر سرباز کاملا مسلح را حمل کند. 

طرحی که با مرگ میخائیل میل روی زمین نماند
کار مفصل طراحی در اوت سال ۱۹۶۸ با رمز کد زرد ۲۴ آغاز شد. طرح کامل در اندازه واقعی در فوریه سال ۱۹۶۹ ساخته شد و مورد بررسی و موافقت قرار گرفت. تست پروازی در ۱۵ سپتامبر همان سال در حالت ایستا و چهار روز بعد اولین پرواز کامل انجام شد. در ۳۱ ژانوییه ۱۹۷۰ میخاییل میل درگذشت، اما طرح با کمک همکاران او ادامه پیدا کرد. موافقت کامل عملکرد طرح، در ژوئن ۱۹۷۰ انجام شد و برای ۱۸ ماه طرح در حال گذراندن تست‌های پروازی بود. تغییرات انجام شده باعث استحکام ساختار و کم کردن ارتعاشات طرح شد، برای رسیدن به سرعت بیشتر، بال‌ها با زاویه بر روی بدنه نصب شدند، موشک‌های ضد تانک فلانگا از بدنه به نوک بال‌های حامل تسلیحات منتقل شدند، پروانه دم از سمت راست به چپ منتقل شد و سمت چرخش آن از رو به جلو به رو به عقب تغییر کرد که باعث استحکام پروازی طرح می‌شد.
میل 24؛ کابوس شب‌های تروریست‌ها در سوریه
تغییرات بسیار برای رساندن به مرحله تولید تا اواخر سال ۱۹۷۰ انجام شد تا در نهایت مدل A میل-۲۴ ساخته شد. انجام تست‌های جنگ‌افزارها و سامانه‌های مربوط به کابین میل-۲۴ کا شامل بزرگتر شدن کابین، جدا کردن خلبان و مسئول جنگ‌افزار از کنار هم به پشت سر هم (مسئول جنگ‌افزار در جلو و خلبان در کابین عقب) ، قرار دادن سایت جدید نشانه‌گیری برای بهبود شلیک با توپ اصلی در همین سال انجام شد. در نهایت میل-۲۴ به طور رسمی در سال ۱۹۷۲ وارد زرادخانه ارتش شوروی شد.
مدل A و B دارای کابین یک پارچه هستند که بعدها و از مدل D به بعد دماغه میل دوباره طراحی شد و کابین خلبان و مسئول جنگ‌افزار کاملاً از هم جدا شدند و به شکل حبابی به صورت پشت سرهم ساخته شدند. هر کدام از بال‌ها دارای سه جایگاه حمل تسلیحات هستند که شامل غلاف موشک‌های غیر هدایت شونده، بمب و موشک‌های ضد تانک هدایت‌شونده می‌باشد. در سال ۱۹۷۵ موشک‌های فلانگا با موشک‌های جدید ضد تانک اشتورم (9K114 Shturm) جایگزین شدند. بدنه میل-۲۴ می‌تواند از سرنشینان خود در برابر گلوله‌های ۱۲/۷ میلیمتری محافظت کند، همینطور پره‌های ۵ پر ساخته شده از تیتانیوم نیز در مقابل گلوله‌های ۱۲/۷ میلیمتری مقاوم می‌باشند.
میل 24؛ کابوس شب‌های تروریست‌ها در سوریه
 کابین میل در برابر سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی مقاوم است


در طراحی میل به عامل سرعت بسیار توجه شده بود و درسال ۱۳ آگوست ۱۹۷۵ میل-۲۴ توانست رکورد سرعت ۳۳۲٫۶۵ کیلومتر در ساعت را به نام خود ثبت کند. در ۲۱ سپتامبر ۱۹۷۸ میل-۲۴ رکورد قبلی خود را با رسیدن به سرعت ۳۶۸٫۴ کیلومتر در ساعت شکست که این رکورد در سال۱۹۸۶ به وسیله هلیکوپتر لینکس انگلیسی شکسته شد. این بالگرد در نمونه‌های مختلف و برای رسیدن به اهداف گوناگون به مدت ۲۰ سال در کارخانه‌های واقع در شهر «ارسنبوی» و «راستوف» روسیه به تعداد ۲۳۰۰ فروند ساخته شد. در سال ۱۹۹۲ تولید و مونتاژ این بالگردها متوقف شد. این بالگردها به آهستگی از ارتش روسیه کنار گذاشته و بالگردهای کاموف-۵۰ ،میل-۲۸، کاموف-۶۰ جایگزین آنها شدند.
"میل-24" نمی تواند به صورت عمودی از روی زمین بلند شود ، بلکه باید مسافتی را با چرخ بر روی باند خزش کرده تا بتواند بلند شود . البته مسافت بسیار کمی. دلیل این امر به بال‌های بزرگ و رو به پایین این بالگرد مخوف بر می گردد. 

انهدام مواضع داعش در

تانک پرنده روس بیش از یک سال است به کمک بشار اسد آمده

پدافند هوایی ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه اخیرا از بالگردهای میل ۲۵ که به تانک پرنده یا ارابه شیطان معروف است در نبرد با تروریست‌های تکفیری استفاده کرده‌اند. ارتش سوریه به تازگی درنبرد با تروریست‌های تکفیری وابسته به القاعده درمناطق مختلف از جمله تدمر استفاده از بالگردهای میل 25 را دردستور کارخود قرارداده است. بالگردهای میل 25 که یک هلیکوپتر زرهی است به تانک پرنده یا ارابه شیطان معروف است و برای بالابردن سرعت عملیات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بالگردها درواقع همان میل 24 بوده که دارای قابلیت‌های کمتری نسبت به میل 24 است ولی ویژگی‌های اساسی میل 24 را داراست. گفتنی است این بالگردها در پایگاه هوایی لاذقیه حضور دارند.
میل 24؛ کابوس شب‌های تروریست‌ها در سوریه
میل 24؛ کابوس شب‌های تروریست‌ها در سوریه
مشخصات فنی

خدمه: دونفر؛ یک نفر خلبان و یک نفر مسئول رزم.
گنجایش: ۸ نفر سرباز با وسایل و یا ۴ تخت برای زخمی‌ها یا حمل بار در داخل کابین به وزن ۱۵۰۰ تا ۲۴۰۰ کیلوگرم و یا نصب ۲۰۰ کیلوگرم مهمات در روی مقرهای خارجی.
قطر ملخ اصلی: ۱۷٫۳ متر.
قطر ملخ دم: ۳٫۹۱ متر.
طول: ۱۵/۱۷ متر.
ارتفاع: ۵/۶ متر.
وزن خالص: ۸۲۰۰ کیلوگرم.
وزن بارگیری شده: ۱۱۲۰۰ کیلوگرم.
حجم باک سوخت داخلی: ۱۵۰۰ لیتر.
پیشرانه: دو موتور توربوشفت مدل TBZ-117 ساخت کارخانه ساخت موتور هواپیمای کلیموف هر یک به قدرت ۲۲۲۰ اسب بخار.
مشخصات پروازی
بیشینه سرعت پرواز: ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت.
بیشینه سرعت اوج گیری: ۴/۱۲ متر بر ثانیه.
برد: ۱۰۰۰ کیلومتر.
برد مفید: ۵۹۵ کیلومتر.
سقف پرواز خدماتی: ۲۰۰۰ متر.
بیشینه سقف پرواز: ۴۵۰۰ متر.
بیشینه وزن برخاست: ۱۲۰۰۰ کیلوگرم.
میل 24؛ کابوس شب‌های تروریست‌ها در سوریه
سلاح‌های داخلی
یک دستگاه توپ مسلسل دولول ۳۰ میلی‌متری GSh-30K با ۷۵۰ فشنگ؛ (در برجک گردان)
یک دستگاه توپ مسلسل دولول ۲۳ میلی‌متری GSh-23L با ۴۵۰ فشنگ؛ (قابل برداشت)
یک قبضه تیربار گاتلینگ ۱۲٫۷ م‌م چهارلول یاک-بی با ۱۴۷۰ فشنگ؛ (قابل برداشت)
یک یا دو قبضه تیربار ۷٫۶۲ م‌م پی‌کا بر روی پنجره‌های قسمت حمل مسافر (قابل نصب به صورت انتخابی)
قابلیت نصب دو نارنجک‌انداز اتوماتیک ۳۰ میلی‌متری (قابل نصب به صورت انتخابی)؛
سلاح‌های خارجی
قابلیت حمل حداکثر ۱۵۰۰ کیلو بمب و راکت و موشک
جایگاه‌های خارجی حمل جنگ‌افزار تا ۲۵۰ کیلو بمب و راکت و موشک
جایگاه‌های داخلی حمل جنگ‌افزار حداقل ۵۰۰ کیلو ظرفیت حمل بمب و راکت و موشک
جایگاه‌های نوک بال‌چه فقط برای حمل موشک‌های ضدتانک استفاده می‌شوند؛ موشک ای‌تی-۲ (۹ام۱۷ فالانگا) در مدل‌های میل-۲۴ آ و دی و موشک ۹کی۱۱۴ اشتورم با برد ۶ هزار متر در مدل‌های میل-۲۴وی و اف
بمب‌های حداکثر ۵۰۰ کیلویی از انواع مختلف از جمله بمب‌های چندمنظوره، ناپالم و دودزا در مخزن‌های خارجی؛
غلاف‌های پخش‌کننده بمب خوشه‌ای و مین
انهدام مواضع داعش در
کدام کشورها از میل-24 استفاده می‌کنند
روسیه، لهستان، افغانستان، الجزایر، آنگولا، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، برزیل، بلغارستان، بوروندی، بورکینافاسو، چاد، جمهوری کنگو، کوبا، قبرس، جمهوری چک، جیبوتی، گینه استوایی، اریتره، اتیوپی، گرجستان، گینه، مجارستان، آلمان، هند، اندونزی، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، لیبی، مقدونیه، مالی،مغولستان، موزامبیک، میانمار، نامیبیا، نیجر، نیجریه، کره شمالی، پاکستان، پرو، رواندا، سنگال، سیرالئون، سریلانکا، سودان، سوریه،  تاجیکستان، ترکمنستان، اوگاندا، اوکراین، ایالات متحده آمریکا، ازبکستان،  ونزوئلا،  ویتنام، یمن، زیمبابوه و کرواسی از جمله کشورهای استفاده کننده از میل هستند.
نیروی زمینی ارتش آمریکا در موزه هوایی جنگ سرد در دالاسِ تگزاس دو فروند میل-۲۴ را برای آزمایش و ارزیابی در حالت فعال نگه داشته‌ است.
در ارتباط با به خدمت گیری این نوع هلیکوپتر در ارتش جمهوری اسلامی ایران، هنوز خبر موثقی، منتشر نشده است. در سال 1361 (مرحله سوم عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر)، یک فروند هلیکوپتر Mi-24D عراقی به دلیل پیشروی سریع رزمندگان ایرانی، غافلگیر شد و به اشتباه در پشت خطوط نیروهای ایرانی فرود آمد. خدمه این هلیکوپتر اسیر شدند و هلیکوپتر به عنوان غنیمت جنگی توسط نیروهای ایرانی بایگانی شد.
میل 24؛ کابوس شب‌های تروریست‌ها در سوریه

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - باشگاه ...

www.yjc.ir › سیاسیدفاعی امنیتی Translate this page
10 hours ago - به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میل-۲۴ نوعی بالگرد تهاجمی سنگین روسی است. میل-۲۴ علاوه بر آن‌که به چندین ...

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - نامه | خبر فارسی

khabarfarsi.com/n/15743755 - Translate this page
7 hours ago - به گزارش نامه نیوز ، میل-24 نوعی بالگرد تهاجمی سنگین روسی است. میل-24 علاوه بر آن که به چندین تیربار و جایگاه های حمل راکت و موشک مجهز است، ...

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - صد خبر

sadkhabar.ir/.../انهدام-مواضع-داعش-در-تدمر-با-تانک-پر... Translate this page
6 hours ago - خلبانان شوروی به این بالگرد لقب «تانک پرنده» داده‌اند.

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - دانلود فیلم و ...

jezghel.rozblog.com/post/6 Translate this page
59 mins ago - روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و ...

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - تی نیوز

tnews.ir/news/3df757326080.html Translate this page
انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس". زمان دریافت خبر : سه‌شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 7:47. به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران ...

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - سرزمین خبر

sarzaminekhabar.com/news//redirect.php?id=113746 Translate this page
انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس". Forward.

انهدام مواضع داعش در تدمر با تانک پرنده روس | پگاه آنلاین ...

politic.pegahonline.ir/.../انهدام-مواضع-داعش-در-تدمر-با-... Translate this page
انهدام مواضع داعش در تدمر با تانک پرنده روس خلبانان شوروی به این بالگرد لقب «تانک پرنده» داده‌اند.

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - تیتر24

www.titr24.com/News...==/انهدام-مواضع-داعش-در- Translate this page
انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس"- تیتر24.

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - 1

jezghel-roz.blogifa.ir/page-520690.html Translate this page
49 mins ago - ۶ ساعت پیش - انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" ... ترابری نیز محسوب می شود و از این نظر قابل مقایسه با هیچ بالگرد جنگنده دیگری ...

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" | News File

newsfile.ir/.../انهدام+مواضع+داعش+در+%26quot%3Bتدم... Translate this page
خلبانان شوروی به این بالگرد لقب «تانک پرنده» داده‌اند.

انهدام مواضع داعش در تدمر با تانک پرنده روس | فيدگاه

feedgah.com/.../انهدام-مواضع-داعش-در-تدمر-با-تانک-پ... Translate this page
... با تانک پرنده روس. انهدام مواضع داعش در تدمر با تانک پرنده روس. انهدام مواضع داعش در تدمر با تانک پرنده روس خلبانان شوروی به این بالگرد لقب «تانک پرنده» داده‌اند.

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - کرمانشاه نیوز

www.kermanshahnews.com/.../202562-انهدام-مواضع-دا... Translate this page
9 hours ago - خلبانان شوروی به این بالگرد لقب «تانک پرنده» داده‌اند.

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - بهترین های روز

www.bestofday.ir/news/text/.../انهدام-مواضع-داعش-در- Translate this page
10 hours ago - انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" ... همکاری سازمان شانگهای با تهران برای مبارزه با تروریسم در افغانستان 11 ...

دیوار نیوز - انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس"

www.divarnews.com/شرح-خبر/?...انهدام-مواضع-داعش-د... Translate this page
9 hours ago - دیوار نیوز :: اخبار لحظه به لحظه خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران با قابلیت جستجوی لحظه به لحظه، ... انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس".

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - اخبار روز ...

news.zooya.ir/news.php?...انهدام%20مواضع%20داعش%2... Translate this page
خلبانان شوروی به این بالگرد لقب «تانک پرنده» داده‌اند. متن کامل خبر. تاریخ : Tuesday February 09, 2016. آخرین اخبار ایران و جهان. مصطفی کیایی کارگردان ...

انهدام مواضع داعش در تدمر با تانک پرنده روس - Monitor

monitor.shafaqna.com/FA/IR/3446242 Translate this page
10 hours ago - انهدام مواضع داعش در تدمر با تانک پرنده روس. خلبانان شوروی به این بالگرد لقب «تانک پرنده» داده‌اند. مطلب در سایت اصلی ...

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - سرخط

www.sarkhat.com/.../انهدام-مواضع-داعش-در-تدمر-با-تان... Translate this page
این سایت با بهره گیری از الگوریتمهای پیشرفته ریاضی و آماری، آخرین اخبار فارسی را از سراسر اینترنت جمع آوری ... انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" ...

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" - تفریحی

tafrihy.net/.../19518-انهدام+مواضع+داعش+در+%22تدمر%... - Translate this page
10 hours ago - 5 دقیقه قبل انهدام مواضع داعش تدمر با تانک پرنده-باشگاه خبرنگاران|خبرپو, مرجع اخبار و نيازهای اینترنتی انهدام "تدمر" با "تانک پرنده زمان یافت ...

انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" | shaadipoint

www.shaadipoint.in/انهدام-مواضع-داعش-در-تدمر-با-تان... Translate this page
7 hours ago - انهدام مواضع داعش در “تدمرباتانک پرنده روس” download انهدام مواضع داعش در “تدمرباتانک پرنده روس” new انهدام مواضع داعش در “تدمرباتانک ...

انهدام مواضع داعش در “تدمر” با “تانک پرنده روس” | Yas Tools

yastools.ir/1705-4/ Translate this page
انهدام مواضع داعش در “تدمرباتانک پرنده روس”. سه شنبه , ۲۰ بهمن , ۱۳۹۴ Uncategorized. خلبانان شوروی به این بالگرد لقب «تانک پرنده» داده‌اند. منبع: خبرگزاری ...

انهدام مواضع داعش در “تدمر” با “تانک پرنده روس” | Yas Daily News

yasdaily.ir/1705-5/ Translate this page
انهدام مواضع داعش در “تدمرباتانک پرنده روس”. نویسنده admin Tuesday , 9 February , 2016 Uncategorized. خلبانان شوروی به این بالگرد لقب «تانک پرنده» داده‌اند.

انتخابات پیش‌رو پایه‌های نظام را مستحکم‌تر می‌کند - تی گیگ

tgig.ir › سیاسی Translate this page
1 day ago - انهدام مواضع داعش در “تدمرباتانک پرنده روس” ... اسلام ناب محمدی با پرچمداری ایران اسلامی، ستون فقرات و الهام بخش حرکت‌های عدالت خواهی و پناهگاه ...

انهدام مواضع داعش در “تدمر” با “تانک پرنده روس” | Yas Multi ...

webse.ir/1705-3/ Translate this page
10 hours ago - انهدام مواضع داعش در “تدمرباتانک پرنده روس”. نویسنده info@yjc.ir Tuesday , 9 February , 2016 Uncategorized No comments. خلبانان شوروی به ...

انهدام انبار سلاح تروریست ها در درعا | - به گزارش سرویس بین

www.ghatreh.com/.../انهدام-انبار-سلاح-تروریست-درعا Translate this page
56 mins ago - کشف انبار سلاح در نزدیکی مرز الجزایر با مالی ... استخدام انبار دار با سابقه در اصفهان · انهدام مواضع داعش در تدمر با تانک پرنده روس · 5 + 1 · یارانه ها

تانك پرتده - هلو

www.holoo1.ir/tag/تانك-پرتده Translate this page
اين دفعه روسيه با تانك پرنده به داعش ضربه زد ميل 24 اسم اين بالگرد روسي است,تانك پرتده. ... انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس". خلبانان شوروی به این ...

صفحه نخست - تحلیل ایران : بررسی و تحلیل مهمترین مسایل ...

www.tahlileiran.ir/ Translate this page
دیدارفرماندهان وکارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبرمعظم انقلاب · حضور نیروهای بیگانه در ... ○انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" · خلبانان شوروی به این ...

وقایع ۲۰ بهمن

sepahanshahr.kowsarblog.ir/?p=197667... Translate this page
6 hours ago - در روز ۲۰ بهمن ماه که مصادف با روز جمعه بود، مردم در دانشگاه تهراناجتماع کرده بودند تا سخنرانی رئیس ... انهدام مواضع داعش در تدمر با تانک پرنده روس

شما و خبر - جدیدترین و آخرین اخبار ايران و جهان

www.shomaokhabar.com/ Translate this page
انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" ... دبیرکل جبهه ایستادگی از التزام اشخاص و تشکل‌های مرتبط با جبهه متبوعش به منشور ائتلاف اصولگرایان خبر داد و ...

پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر | Moaser.ir - ماهواره بر ...

moaser.ir/fa/rssreader/news?sec_id=379&id... Translate this page
7 hours ago - همچنین سیمرغ قادر به تزریق ماهواره هایی با جرم چند صد کیلوگرم در مدارهای نزدیک به زمین ( LEO ) ... انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس".

لیست منتشرشده اصولگرایان "رسمی" نیست | خبر 5

khabar5.com/News/731159/b Translate this page
5 days ago - "اسماعیل کوثری" عضو شورای ائتلافی اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه ... انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس".

از خبر خوش برای بازنشستگان تا حلب در مشت مقاومت :: باشگاه ...

pajvak.com/.../از-خبر-خوش-برای-بازنشستگان-تا-حل... Translate this page
6 days ago - انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" ... فرار تروریست‌های داعش به دلیل حقوق کم/روسیه هفت مظنون داعش را دستگیر کرد+ تصاویر.

از خبر خوش برای بازنشستگان تا حلب در مشت مقاومت | خبرآموز

news.yadamooz.ir/news/175721 Translate this page
5 days ago - انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" ... فرار تروریست‌های داعش به دلیل حقوق کم/روسیه هفت مظنون داعش را دستگیر کرد+ تصاویر.

غلام قاسم بن الحسن ع - کلاهبردی به روش زنان چچنی از داعش

kasmabanlalhasan.mihanblog.com/post/654 Translate this page
Aug 3, 2015 - انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" · "فرماندهان سپاه" درباره "اعزام نیروی نظامی سعودی به سوریه" چه گفتند؟ پست تکان دهنده لیلا اوتادی در ...

لوله بازکنی سعادت آباد - لوله بازکنی

lolehbazkony.ir/tag/لوله-بازکنی-سعادت-آباد Translate this page
لوله بازکنی سخنی جدی با جنتی و ایوبی/ آیا سیمرغ های «لوله بازکنی فجر» حرمت آرمانهای امام(ره) و ... لوله بازکنی انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" تهران.

خبرخوانی: آخرین اخبار ایران و جهان

https://khabarkhani.com/ Translate this page
تجربه طبیعت‌گردی در سفرهای فضایی با هدست واقعیت مجازی · ایسنا · ثبت اختراع نانوماسک ... انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" · باشگاه خبرنگاران.

نیمار جایی نمی رود

yjc.alexasms.ir/?p=202044 Translate this page
انهدام مواضع داعش در “تدمرباتانک پرنده روس” · عاملی که باعث تخریب روان کودکان می‌شود · کتابخوانی در رشد و شکوفایی فرزندان تاثیر به سزایی دارد · سینماگران ما ...

عکس هایی از برف و سرما در تهران

irctr.ir/news/145496267165wm5 Translate this page
10 hours ago - دانلود تقویم 95 – تقویم سال 95 با من ... دانلود تصاویر با کیفیت ابزار آلات دس ... طرز تهیه حلیم ... انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس".

فرهنگی - مهری که به مسکن بازگشت/ ضرورت نگاه دوباره دولت ...

nashrkhabar.com/.../مهری_که_به_مسکن_بازگشت_ض... Translate this page
6 hours ago - مسکن مهر پس از مدت‌ها دوباره با نگاه دولت، جان گرفت. ... انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" · از توزیع نشان های دولتی برجام تا پیش بینی ...

اینستاگرام محسن تنابنده - فری اس ام اس

ferisms.ir/tag/اینستاگرام-محسن-تنابنده/ Translate this page
6 hours ago - به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر و کارگردان با انتشار تصویری از خودش در ... [جدید] · انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" [جدید] · برترین ...

رونالدو و خواهر کیم کارداشیان - فری اس ام اس

ferisms.ir/tag/رونالدو-و-خواهر-کیم-کارداشیان/ Translate this page
19 hours ago - ... کریستیانو رونالدو بخواهد، قصد دارد شانس خود را امتحان کند و با او قرار ... [جدید] · انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" [جدید] · برترین ...

اخبار داغ اینترنت | آذر نیوز آنلاین

www.azarnewsonline.com/ Translate this page
دیدار حساس دو تیم چلسی و منچستریونایتد با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا .... انهدام مواضع داعش در تدمر با تانک پرنده روس · جذب سرمایه گذاری خارجی باید همراه ...

تانک t90 غول بی رحم روس ها - خبر ایرونی

iruni.ir/search/?q...page=5 Translate this page
این درحالی است که آن‌ها با این ادعا که جنگنده روسیه 17 ثانیه حریمشان را نقض کرده این ... همچنين در حمله موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن به يکي از مواضع ارتش سعودي واقع در ... ماشین انتحاری داعش توسط تانک T 72 ارتش سوریه در اطراف تدمر منهدم شد. .... تانک پرنده روس که ايران ميخواد بخرد (+عکس) ويژگي‌هاي T90 بر اساس آنچه در ويکي ...

ايران آماده گسترش همكاريها با اتحاديه اروپا و از جمله يونان است

live.safheiran.ir/ايران-آماده-گسترش-همكاريها-با-اتحاديه... Translate this page
10 hours ago - ایران آماده گسترش همکاریها با اتحادیه اروپا و از جمله یونان است ... سلطنتی + فیلم · انهدام مواضع داعش در “تدمرباتانک پرنده روس” · پارلمان لبنان در ...

دلیل عزل مشاور جهانگیری،حاشیه جدید سوشا مکانی،اظهارات امروز ...

nikgo.ir › فرهنگ Translate this page
7 days ago - فرهنگ > رسانه – رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «هر آن‌چه که .... انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" · درمان سینوزیت با ...

خـبـر13 | افتتاح همزمان 138 طرح مصوب سفرهای رییس‌جمهور به ...

khabar13.ir/item-3922-افتتاح-همزمان-138-طرح-مصوب... Translate this page
6 hours ago - این طرح ها در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر مورد بهره ... انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس".

دهقان: از تقویت توان موشکی غفلت نخواهیم کرد - خبر آنتایم

khabarontime.ir/news/29658641/search.aspx?... Translate this page
8 hours ago - انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" · از توزیع نشان های دولتی برجام تا .... آغاز جلسه شورا با 45 دقیقه تأخیر/همچنان برخی اعضا نیامدند ...

جنجال های روزمره انتخاباتی مسوولان را از اقتصاد غافل نکند ...

www.boursenews.ir/fa/rssreader/news?sec_id=60... Translate this page
1 day ago - انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه ...

اولین مرگ با برخورد شهاب سنگ رقم خورد! - آکا - آکاایران

www.akairan.com/.../news20162910491351284.html Translate this page
6 hours ago - اولین فردی که با اصابت شهاب سنگ کشته شد یک مرد هندی است. ... انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" ...

مدل لباس مجلسی عربی شیک - سرگرمی

soheil98.ir/مدل-لباس-مجلسی-عربی-شیک Translate this page
با آپدیت جدید ،چند حساب اینستاگرام داشته باشید+عکس [جدید] · "لوکس و نابودگر" ... خوابیدن+تصاویر [جدید] · انهدام مواضع داعش در "تدمر" با "تانک پرنده روس" [جدید] ...
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1787
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 132
  • بازدید امروز : 287
  • باردید دیروز : 697
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 287
  • بازدید ماه : 7,477
  • بازدید سال : 73,010
  • بازدید کلی : 2,113,008
  • کدهای اختصاصی

    دانلود آهنگ